Zespół Szkół w Turobinie

Zespół Szkół w Turobinie

23-465 Turobin

ul. Józefa Piłsudskiego 34

Tel: (84) 683-33-36

NIP 9182173106, Regon 384079432

e-mail:     sekretariat@loturobin.pl
       

PORADY DLA RODZICÓW NASTOLATKÓW

PORADY DLA RODZICÓW NASTOLATKÓW I MŁODSZYCH  DZIECI

Jak sobie radzić z nastolatkiem?

https://www.babyboom.pl/uczen/rozwoj/jak-sobie-radzic-z-nastolatkiem


Pamięć – jak ją usprawnić?

https://www.babyboom.pl/uczen/rozwoj/pamiec-jak-ja-usprawnic


Rozwój psychofizyczny sześciolatka

https://www.babyboom.pl/uczen/rozwoj/rozwoj-psychofizyczny-szesciolatka


Rozwiń geniusz swojego dziecka

https://www.babyboom.pl/uczen/rozwoj/rozwin-geniusz-swojego-dziecka


Dlaczego odręczne pisanie sprawia, ze dzieci są mądrzejsze.

https://www.babyboom.pl/uczen/rozwoj/dlaczego-odreczne-pisanie-sprawia-ze-dzieci-sa-madrzejsze

 


MOTYWACJA TO TAKA SIŁA, BEZ KTÓREJ CAŁA NASZA MĄDROŚĆ I TALENTY NIC NIE ZNACZĄ(według R. Wolińskiej)

Chcąc zmotywować do podjęcia pracy, trzeba pamiętać o tym, że:

- zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje potrafią zakłócić proces uczenia się, dlatego trzeba najpierw uporać się z problemami dnia codziennego, by móc skupić się na nauce. Warto zatem obgadać to, co nas gryzie albo wprowadza w euforię

- każdy chce mieć poczucie sprawstwa, czyli wiedzieć, że coś od niego zależy, że potrafi sam coś osiągnąć, dlatego należy wdrażać od najmłodszych lat do samodzielności, która buduje poczucie wartości dziecka, a później dorosłego. Nie odrabiaj lekcji z dzieckiem, siedząc obok, ale bądź blisko i zajmij się codziennymi czynnościami. Niech dziecko prosi
o pomoc, o sprawdzenie, pozwól mu się wykazać. W szkole przecież musi liczyć na siebie

- schemat dnia, który dotyczy czasu na odpoczynek, sport, naukę, sprzątanie, spotkania z koleżankami, kolegami  itp., wprowadza poczucie bezpieczeństwa. Pozwala nauczyć się planowania pracy

- długie wywody, mające na celu zachęcenie do nauki, przynoszą odwrotny skutek, bo nudzą i zniechęcają, szczególnie, gdy zaczynają się od słów: "Ile raz ci mówiłem/am", "Ja chcę tylko, żebyś miał/miała lepiej ode mnie" …

- nikt nie cieszy się z niepowodzeń, min. słabych ocen, gdyż sprawiają, że człowiek czuje się nikim. Jeśli w domu potwierdzisz to uczucie, zniechęcisz do dalszej pracy. Razem z dzieckiem zastanów się, dlaczego oceny są negatywne. Wspólne rozwiązanie problemu może pomóc Twojemu dziecku i Tobie!

Na podstawie: A. Faber, E. Mazlish, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i szkole.”