Zespół Szkół w Turobinie

Tel: (84) 683-33-36

NIP 9182173106, Regon 384079432

e-mail:     sekretariat@loturobin.pl

„KLUCZEM DO EDUKACJI JEST PRZEŻYCIE PIĘKNA”

27 maja  grupa  uczniów z klas IV - V  wraz z opiekunami  uczestniczyli w wycieczce do bajkowej krainy ,,Magicznych Ogrodów”  w Trzciankach   w pobliżu  Janowca  nad Wisłą. Podczas wycieczki nasi uczniowie odkrywali piękno i uroki natury oraz mieli możliwość przenieść się w baśniowy świat. W ogrodach czekało na nas mnóstwo atrakcji.

Przekraczając bramę tego wspaniałego miejsca, staliśmy się częścią niezwykłego świata zamieszkałego przez tajemnicze istoty: smoki, olbrzymie gąsienice, skrzaty Bulwiaki, wróżki Smużki, magiczne ptaki, psotliwe Mordole i dzielne, strzegące ogrodu  krasnoludy.

Do krain, utrzymanych w klimacie baśni i fantasy, dotarliśmy, wędrując wśród szumiących wodospadów i strumieni oraz tysięcy pachnących kwiatów. Każda z krain oferowała inne atrakcje, zaplanowane tak, by wspierały rozwój zmysłów i wyobraźni dziecka.

Wielką atrakcją okazały się  dwupoziomowe mosty linowe stwarzające nieograniczone możliwości pokonywania urozmaiconych ścieżek, jezioro z tratwami oraz zjeżdżalnia, na której każdy miał szansę zmierzyć się z własnym lękiem i słabością.

Pogoda sprzyjała naszej wyprawie. Więc w dalszą podróż wybraliśmy się do Kazimierza Dolnego – perły polskiego renesansu.

Nie lada wyczynem było pokonanie trasy na Zamek i Basztę, z której podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie spacerowaliśmy po dużym i małym rynku Kazimierza, podziwiając renesansowe kamienice.

Po chwili odpoczynku ruszyliśmy na zwiedzanie Kazimierza eko busami wyposażonymi w audio przewodniki. Takim środkiem lokomocji zwiedziliśmy miasteczko i okolice Kazimierza Dolnego.

Bardzo zadowoleni, po dniu pełnym wrażeń, ruszyliśmy w drogę powrotną. Opiekę nad dziećmi sprawowały p. Wioletta Polska, p. Bożena Białek oraz  p. Zofia Skiba