Zespół Szkół w Turobinie

Zespół Szkół w Turobinie

23-465 Turobin

ul. Józefa Piłsudskiego 34

Tel: (84) 683-33-36

NIP 9182173106, Regon 384079432

e-mail:     sekretariat@loturobin.pl
       

Praktycznie matematyczne

Innowacja pedagogiczna realizowana w naszej szkole

w roku szkonym 2019/2020

 

"Praktycznie matematycznie"

Innowacja programowo-metodyczna


Cel innowacj:
Głównym celem innowacji jest uświadomienie dzieciom jak bardzo ważne w życiu codziennym są umiejętności matematyczn, co pozwoli im rozwijać matywację do nauki tego przedmiotu w dalszych latach nauki szkolnej.

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie wyobraźni, myślenia, aktywności twórczej i zainteresowania matematyką,
  • korzystanie w zabawach matematycznych z technologii informatyczno-komuterowej,
  • rozwijanie umiejętności społecznych podczas zabawy i pracy zespołowej,
  • stworzenie możliwości czerpania satysfakcji z sukcesu i nabycie umiejętności radzenia sobie z porażką.

 

        Innowacja „Praktycznie matematycznie” zrealizowana została w klasie Ia i Ib w roku szkolnym 2019/2020, a ze względu na epidemię przedłużona na początek roku szkolnego 2020/2021. Jej głównym celem było zachęcenie dzieci do nauki matematyki poprzez ukazanie im korzyści w życiu codziennym z umiejętności matematycznych. Podczas realizacji innowacji dzieci  grały w różne gry edukacyjne matematyczne.  Zajęcia w pracowni komputerowej i z tablicą interaktywną pozwoliły im zrozumieć, że nowoczesna technologia informacyjna i komunikacyjna jest sprzymierzeńcem w nauce matematyki. Wyjścia poza teren szkoły  uczyły ich liczyć pieniądze i planować wydatki, mierzyć temperaturę i odległości, utrwalały nazwy figur w otoczeniu. Odbyły się też zajęcia na stołówce szkolnej, gdzie dzieci szacowały, jak również kształtowały nawyki właściwego zachowania się w miejscach publicznych.

       Dzieci miały możliwość przekonania się, jak ważne jest podejmowanie wyzwań, wytrwałość w pracy. Uzyskane efekty pozwalały im nabrać większej pewności siebie w rozwijaniu myślenia matematycznego.

       Podsumowaniem było połączenie literatury i matematyki podczas inscenizacji „Matematyka na wesoło”.