Innowacja pedagogiczna „Zdrowie na talerzu”
Innowacja będzie realizowana od marca do czerwca 2020 roku. W zajęciach warsztatowych będą uczestniczyły dzieci z klasy Va pod kierunkiem nauczyciela - Pani Izabeli Żłób. Podczas spotkań uczniowie wykonają piramidę zdrowego żywienia, zapoznają się z rolą witamin oraz przygotują różnorodne dania pod nadzorem i z pomocą nauczyciela. Celem tej innowacji jest promowanie zdrowego stylu życia oraz kształtowanie prawidłowych nawyków i zachowań higienicznych i kulinarnych. Uświadomienie znaczenia produktów bogatych w witaminy dla zdrowia człowieka. Wdrażanie zasad higieny i bezpieczeństwa podczas sporządzania posiłków. Rozwijanie umiejętności współpracy oraz zainteresowań kulinarnych. Propozycja innowacji jest skierowana do dzieci, ponieważ już w dzieciństwie powinniśmy uczyć się dokonywania właściwych wyborów związanych z odżywianiem. Poznawać to co zdrowe i to co szkodliwe chociaż tak dobrze rozreklamowane i powszechnie dostępne. Zdobyte na zajęciach umiejętności będą mogły dzieci wykorzystać w życiu codziennym.
Sprawozdanie z opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej „Zdrowie na talerzu”
W roku szkolnym 2019/2020 klasa Va wzięła udział w innowacji pod hasłem „Zdrowie na talerzu”. Główne przesłanie przeprowadzonej innowacji opierało się na utrwalaniu dobrych nawyków żywieniowych oraz utwierdzenie młodych ludzi, że zdrowie naszego organizmu w dużym stopniu zależy od tego jak się odżywiamy. Zajęcia odbywały się na grupie klasowej, gdzie dzieci mogły znaleźć instrukcje i przepisy do wykonania zaplanowanych potraw. Podczas spotkań udało nam się wykonać piramidę zdrowego żywienia oraz pod nadzorem rodziców przygotować różnorodne dania np.: sałatkę wiosenną, zdrowe i pełne witamin kanapki, przekąski z owoców oraz koktajle owocowe. Zwieńczeniem każdego spotkania była wystawka fotograficzna na grupie klasowej.
Wszystkie działania dzieci w czasie realizacji zadań innowacji „Zdrowie na talerzu” wymagały wiele wysiłku i dodatkowego czasu, ale również otwartości na nowe pomysły i technologie w dobie zdalnego nauczania. Wierzę, że wiedza, którą uczniowie zdobyli przez osobiste doświadczenia, została lepiej zrozumiana i zapamiętana. Wieżę iż samodzielność, współpraca z rodzicami, zaangażowanie w prace wykonywane w kuchni oraz troska o własne zdrowie nie przeminą wraz z zakończeniem naszych spotkań.